Cum profită Meta de pe urma copiilor: gigantul continuă să pună utilizatorii tineri în pericol

de: Iulia Kelt
04 05. 2023

Meta se află din nou într-un scandal cu Comisia Federală pentru Comerț, după ce agenția a propus mai multe sancțiuni împotriva companiei, care se presupune că nu a respectat pe deplin ordinul de confidențialitate din 2020.

Printre altele, agenția a propus o interdicție generală a monetizării datelor pe care Meta le colectează de la utilizatorii sub 18 ani, indiferent dacă acesștia folosesc căști de realitate virtuală Facebook, WhatsApp, Instagram sau Quest.

Sancțiunile propuse, pe care FTC încearcă să le aplice ca parte a unei actualizări a ordinului din 2020, includ o interdicție pentru Meta de lansare a noi produse, servicii și funcții, cu excepția cazului în care un evaluator confirmă că gigantul își respectă pe deplin obligațiile.

În plus, Meta ar trebui să obțină consimțământul explicit din partea utilizatorilor înainte de a folosi tehnologia de recunoaștere facială. Toate aceste măsuri, plus altele pe care FTC le-a propus pentru a consolida aspecte ale ordinului din 2020, s-ar aplica inclusiv companiilor achiziționate ulterior de Meta.

„Facebook și-a încălcat în mod repetat promisiunile privind confidențialitatea”, a declarat Samuel Levine, directorul Biroului pentru Protecția Consumatorului al FTC, într-un comunicat. „Nesăbuința companiei a pus utilizatorii tineri în pericol, iar Facebook trebuie să răspundă pentru eșecurile sale”.

Printre altele, Meta ar fi indus în eroare părinții cu privire la cât de mult control au asupra persoanelor cu care pot comunica copiii lor, prin aplicația Messenger Kids.

Mai mult, agenția spune că Meta a continuat să ofere dezvoltatorilor terți acces la datele utilizatorilor, în ciuda angajamentului din 2018 de a revoca accesul la informații dacă utilizatorii nu și-au accesat aplicațiile într-o perioadă de 90 de zile.

Cum se apără Meta de acuzații

Meta a numit mișcarea FTC „o cascadorie politică”. Poate deloc surprinzător, având în vedere impactul potențial asupra afacerilor sale, gigantul se pregătește pentru o bătălie juridică cu agenția.

„În ciuda celor trei ani de angajament continuu cu FTC, ca parte a acordului nostru, nu au oferit nicio oportunitate de a discuta această nouă teorie, total fără precedent”, a declarat compania.